Telephelyek
Ismerd meg közelebbről budapesti kompetenciaközpontunkat, győri gyárunkat valamint a Jászfényszarun és Debrecenben épülő új üzemeinket.
A thyssenkrupp 156 000 munkatársa 78 országban munkálkodik azon, hogy a fenntartható fejlődést kézzelfoghatóan támogató megoldások szülessenek; szakértelmük és elkötelezettségük a vállalatcsoport sikerének alapja. A 2015/2016-os üzleti évben a thyssenkrupp mintegy 39 milliárd eurós forgalmat realizált. Napjainkban az innováció és a technikai fejlődés kulcsfontosságú a globális növekedés és a korlátozott erőforrások fenntartható felhasználása szempontjából. A thyssenkrupp mérnöki szakértelmével hat üzleti területen – Components Technology, Elevator Technology, Industrial Solutions, Materials Services, Steel Europe, és Steel Americas – teszi lehetővé ügyfelei számára, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a globális piacon, valamint költség- és erőforrás-hatékonyan állítsanak elő innovatív termékeket.
A thyssenkrupp Components Technology üzleti területe mintegy 30 000 munkatársával high-tech komponenseket állít elő világszerte az autóipar és a gépipar számára. A Components Technology terület a teljes folyamatot felöleli a nagyteljesítményű alkatrészek fejlesztésétől és gyártásától kezdve a megmunkálásig és komplex összeszerelésig. End-to-end műszaki szakértelmünk és globális piaci jelenlétünk tesz minket az ügyfelek számára valódi hozzáadott értéket biztosító, megbízható partnerré.
Az autóipari termékskála felöleli a vezérműtengelyeket, hengerfejbe integrált vezérműtengely egységeket, forgattyús tengelyeket, kormányrendszereket, lengéscsillapítókat, rugókat, stabilizátorokat, valamint teljes futóművek összeszerelését. A gépipari szektorban a thyssenkrupp alkatrészeket kínál az építőipari gépek és szélerőművek területén, valamint számos általános mérnöki alkalmazást.
A thyssenkrupp Components Technology Hungary a következő üzleti egységekben van jelen a Components Technology üzleti terület tagjaként:
A thyssenkrupp Steering üzleti egysége a világ egyik legjelentősebb kormányoszlop- és kormányrendszer-gyártója. Termékkínálata a kovácsolt alkatrészektől a komplett mechanikus, hidraulikus és elektromos kormányrendszerekig terjed. A csapat olyan innovatív technológiákra is jelentős hangsúly helyez, mint a könnyűszerkezetes felépítés, a kormányrendszerek elektromos támogatása vagy az önvezetés. Ezáltal üzemanyag-takarékosabb, környezetkímélőbb, nagyobb kényelmet és biztonságot jelentő járművek fejlesztéséhez járul hozzá. A szervezet jelenleg mintegy 7000 munkavállalót foglalkoztat, világszerte 16 telephelyen - köztük Magyarországon is, ahol a gyártást a hamarosan megnyitó jászfényszarui gyár, a szoftveres és hardveres fejlesztési folyamatokat a budapesti kompetenciaközpontunk látja el.
A thyssenkrupp Camshafts nemzetközi szinten az egyik legsikeresebb vezérműtengely, vezérműtengely modul, vezérmű rendszer, és csapágygyártó. A világ szinte minden gépjárműgyártóját partnerei közt tudhatja, a készre szerelt vezérműtengelyek területén globális piacvezető. A vezérműtengelyek mellett hangsúlyt fektet a vezérműtengelyhez kapcsolódó termékek fejlesztésére is. Ily módon segít optimalizálni a költségeket, az üzemanyag-fogyasztást, a szennyezőanyag- és zajkibocsátást, a súlyt és a beépítési helyet. 3000 munkavállalója a világ 8 pontján évente több mint 30 millió vezérműtengelyt gyárt. Az üzleti egység hazánkban is képviselteti magát - a hamarosan megnyíló jászfényszarui üzemünkben hengerfejbe integrált vezérműtengelyek készülnek majd.
A thyssenkrupp Automotive Systems komplett rendszermegoldásokat kínál autóalvázak számára. A legtöbb nagy autógyártó a thyssenkrupp Automotive Systems ügyfele. Az üzleti egység célja, hogy hozzájáruljon az end-to-end optimalizáláshoz azáltal, hogy már a korai tervezési fázisban bekapcsolódik az új koncepciók kidolgozásába. A prototípusok és a gyártási alkatrészek összeszerelése mellett a logisztikai koncepciók megvalósítása teszi a thyssenkrupp Automotive Systems szolgáltatási spektrumát teljessé. Az egység győri üzeme az Audi Hungária Kft. számára gyárt első és hátsó futóműveket, just-in-sequence rendszerben.
1998 tavaszán három fiatal műegyetemi doktorandusz hallgató témavezetőjét azzal kereste meg a thyssenkrupp, hogy tervezzenek elektromos szervokormány algoritmusokat és biztonsági funkciókat. A három mérnök egyenesen a thyssenkrupp escheni központjában kezdte el nyáron a projektet együttműködve escheni (mechanika) és bieli (motor és motor-vezérlés) kollégákkal, és már decemberben elkészült a működő prototípus, amit autóban be is mutatott a projekt csapat. Érdekesség, hogy átalakított asztali számítógépek szolgáltak ECU gyanánt, és már akkor egér segítségével lehetett a kormányt forgatni.
A projekt sikeressége odáig vezetett, hogy megalakult az elektromos kormányrendszerek fejlesztésével foglalkozó Kutató-Fejlesztő Intézet Budapesten a BME területén, a kecskeméti székhelyű ThyssenKrupp Nothelfer Kft. (korábban Thyssen Production Systems Kft.) keretein belül. Folyamatosan zajlanak a járműdinamikai szimulációk, a rapid prototyping fejlesztések és prototípus bemutatók.
A további projektek sikeressége érdekében gyártókapacitását bizonyítva a thyssenkrupp felvásárolta a Mercedes Benz Lenkungen 60%-át. Elkészült az első, ECU-val (elektromos vezérlőegység) felépített prototípus kormányrendszerünk, és elkezdtük professzionális szoftverfejlesztési folyamataink felépítését is.
Elkészült az első saját ECU deszkamodellünk, ami alapján elindult az együttműködés külső ECU beszállítókkal. Fő feladatunk ebben az időszakban a termék „know-how” összegyűjtése és fejlesztési folyamataink tökéletesítése.
Anyacégünk megalapítja a thyssenkrupp Presta Hungary Kft-t, ezzel hivatalosan is E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztési központtá váltunk és az új, Daróczi utcai főhadiszállásunkra költöztünk. Ebben az évben kaptuk meg az első termékfejlesztési szerződést is a BMW-től.
Megindul elektromos szervokormány-rendszerünk sorozatgyártása a BMW X3-as típusába. Az összegyűjtött tapasztalatoknak köszönhetően már első alkalommal sikerült egy kiváló minőségű és működésű terméket piacra dobni.
További sorozatgyártott kormányrendszereink megjelennek más BMW és Daimler modellekben.
Áttérünk a saját fejlesztésű szoftverarchitektúra tervezőeszközre (AUTOSAR-4), függetlenedve számos külső beszállítótól.
A győri gyáregység hivatalos megnyitása, amely az Audi Hungária Motor Kft. beszállítójaként thyssenkrupp Presta Hungary Kft. zászlója alatt, a thyssenkrupp Automotive Systems GtmbH. szakmai felügyelete mellett működik. Az üzem közel 100 munkatársa naponta 450 első és hátsó futóművet készít az Audi számára.
Az eddigi külső beszállítók által fejlesztett ECU-t leváltottuk egy saját tervezésű vezérlőegységre, amelynek csak a gyártását végzi külső beszállító (build-to-print modell). Minden tervezési és validációs lépés a kompetenciaközpontunkban zajlik.
A steer-by-wire kormányrendszerek fejlesztésével önállósodik a Fejlett technológia osztályunk (Advanced Development), ami kifejezetten a jövő „önvezető” projektjeivel foglalkozik. Ugyanebben az évben együttműködési keretszerződés kötöttünk a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, így a közösen folytatott kutatási tevékenység még intenzívebbé, a jövő mérnökeivel való szakmai kapcsolatunk pedig sokkal szorosabbá vált.
Elindult az önvezető autókat támogató „okos” kormányrendszereink fejlesztése, amihez saját, önvezető képességgel bíró prototípus járművet alkottunk.
A Budapesten már évek óta történő sikeres fejlesztési tevékenységeink nyomán a gyártási folyamatok is Magyarországra települtek, így elindult az első ünnepélyes kapavágással a jászfényszarui üzemcsarnokok beruházása, ahol 2018-tól a legnagyobb autógyáraknak készítünk kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket.
Elnyertük a Figyelő TOP 200 – Év vállalata címét az „autóipari beszállítói hálózat kiemelt fontosságú elemeinek fejlesztésében és gyártásában betöltött szerepünkért”.
Budapest, Győr és Jászfényszaru után Debrecenben épül fel újabb gyáregységünk, ahol több mint hatmillió csavarrugót és stabilizátort készítünk európai szinten is egyedülálló csúcstechnológiával autógyártó partnereinknek.